loading...
درمورد واخبار فوتبال
sahand & adib & kasra بازدید : 8 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

 

لیونل مسی

 

 

شناسنامه

نام کامل

لیونل آندرس مسی

زادروز

۲۴ ژوئن ۱۹۸۷

زادگاه

روزاریو، آرژانتین

قد

۱٫۶۹ متر

اطلاعات باشگاهی

باشگاه کنونی

بارسلونا

شمارهٔ پیراهن

۱۰

پُست

مهاجم

باشگاه‌های جوانان

 

بارسلونا

باشگاه‌های حرفه‌ای

۲۰۰۴ -

بارسلونا

 

تیم ملی

۲۰۰۵ -

آرژانتین

۴۳ (۱۳)

لیونل آندره مسی ۲۴ ژوئن سال ۱۹۸۷ در شهر روساریو آرژانتین دیده به جهان گشود.‌‌‌وی عضو تیم ملی بزرگسالان آرژانتین و تیم بارسلونا اسپانیا است. بسیاری از مطبوعات به وی لقب مارادونای جدید داده‌اند. لقب وی که توسط خودش انتخاب شده \"جانشین\" است.‌‌لیونل در سن ۵سالگی بازی را در تیم گراندولی آغاز کرد. تیمی که پدرش به عنوان مربی در آن جا مشغول به کار بود. در سال ۱۹۹۵ مسی به تیم نیوولز اولدبویز آرژانتین پیوست.

مشکلات پزشکی

وی ۱۱‌‌سال داشت که پزشکان تشخ یص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ریور پلاته علاقه خود را برای به خدمت گرفتن مسی نشان داد اما آنها پول کافی برای خرج معالجه وی نداشتند. کارلوس ریساچ مدیر ورزشی باشگاه بارسلونا اسپانیا، از استعداد بی‌ظیر مسی آگاه شد. ریساچ پس از تماشای بازی وی به نمایندگی از باشگاه بارسلونا با مسی قراردادی امضا کرد.‌‌آنها پیشنهاد کردند تمام مخارج پزشکی لیونل را قبول می‌کنند به شرطی که وی برای شروع زندگی جدید به اسپانیا نقل مکان کند. خانواده مسی نیز به همراه این بازیکن جوان به اروپا منتقل شدند و لیونل کارش را در تیم جوانان بارسلونا آغاز کرد.‌‌

 

 

 


 

 ليونل آندره مسي 24 ژوئن سال 1987 در شهر روساريو آرژانتين ديده به جهان گشود.‌‌‌وي عضو تيم ملي بزرگسالان آرژانتين و تيم بارسلونا اسپانيا است. بسياري از مطبوعات به وي لقب مارادوناي جديد داده‌اند. لقب وي که توسط خودش انتخاب شده "جانشين" است.‌‌ليونل در سن 5 سالگي بازي را در تيم گراندولي آغاز کرد. تيمي که پدرش به عنوان مربي در آن جا مشغول به کار بود. در سال 1995 مسي به تيم نيوولز اولدبويز آرژانتين پيوست.



وي 11 ‌‌سال داشت که پزشکان تشخيص دادند دچار کمبود هورمون رشد است.‌‌‌باشگاه ريور پلاته علاقه خود را براي به خدمت گرفتن مسي نشان داد اما آنها پول کافي براي خرج معالجه وي نداشتند. کارلوس ريساچ مدير ورزشي باشگاه بارسلونا اسپانيا، از استعداد بي‌ظير مسي آگاه شد. ريساچ پس از تماشاي بازي وي به نمايندگي از باشگاه بارسلونا با مسي قراردادي امضا کرد.‌‌آنها پيشنهاد کردند تمام مخارج پزشکي ليونل را قبول مي‌کنند به شرطي که وي براي شروع زندگي جديد به اسپانيا نقل مکان کند. خانواده مسي نيز به همراه اين بازيکن جوان به اروپا منتقل شدند و ليونل کارش را در تيم جوانان بارسلونا آغاز کرد.



جانشين به زودي توانست در ترکيب تيم دوم بارسلونا جايگاه ثابتي به دست آورد. در آن فصل وي رکورد جالبي برجاي گذاشت. ميانگين بيش از يک گل در هر بازي. مسي در آن فصل توانست در 30 بازي 37 گل به ثمر برساند.‌‌‌‌ ‌ليونل مسي در اکتبر 2004 توانست اولين بازي رسمي‌اش را براي بارسلونا برابر اسپانيول انجام دهد. با اين بازي وي عنوان سومين بازيکن جوان تاريخ باشگاه بارسلونا را به خود اختصاص داد.


‌‌زماني که در تاريخ 1 ‌‌مي 2005 مسي توانست اولين گل رسمي‌اش را براي بارسا در مقابل تيم الباسته بالومپايه به ثمر برساند تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز سن داشت. وي با اين گل توانست خود را به عنوان جوان‌ترين گلزن بارسلونا در لا ليگا مطرح کند.‌‌‌‌به مسي اين شانس را دادند تا بتواند به عضويت تيم ملي اسپانيا دربيايد اما وي اين پيشنهاد را رد کرد. در‌‌‌‌ژوئن سال 2004 مسي در بازي دوستانه بين دو تيم فوتبال زير 20 ‌‌ساله‌هاي آرژانتين و پاراگوئه به ميدان رفت.‌‌‌در ژوئن 2005 توانست همراه با تيم زير 20 ساله‌هاي آرژانتين به مقام قهرماني مسابقات جام جهاني جوانان دست يابد.‌‌ليونل با زدن ? گل کفش طلايي مسابقات و توپ طلايي بهترين بازيکن تورنمنت را نيز تصاحب کرد. با وجود اين که ليونل بسيار جوان بود هميشه وي را با ديگو مارادونا مقايسه مي‌کردند.

 ‌‌در تاريخ 27 ژوئن باشگاه بارسلونا قرارداد جديدي با مسي تا سال 2010 منعقد کرد. در اين قرارداد يک ماده وجود دارد که در آن آمده است هر تيمي مي‌تواند با پرداخت مبلغ 150 ميليون يورو، مسي را به خدمت بگيرد. اين مبلغ 30 ميليون يورو بيشتر از مبلغ فروش رونالدينيو است.‌‌در سال 2005 خوزه پکرمن، ليونل مسي را به تيم ملي بزرگسالان آرژانتين دعوت کرد. وي اولين بازي‌اش را برابر مجارستان انجام داد. مسي در دقيقه 63 وارد ميدان شد اما به فاصله 40 ثانيه از زمين مسابقه اخراج شد. پس از اين مسابقه، مسي اولين بازي واقعي خود را براي تيم ملي آرژانتين برابر پاراگوئه انجام داد.‌‌

وي اولين بازي خود را در جام باشگاه‌هاي اروپا در تاريخ 27 سپتامبر و در برابر اودينسه انجام دهد. در دسامبر همان سال روزنامه ايتاليايي توتو اسپورت جايزه پسر طلايي 2005 را که به بهترين بازيکن زير 21 سال اروپا داده مي‌شود، به ليونل مسي داد. جانشين توانست بالاتر از وين روني، لوکاس پودولسکي و کريستيانو رونالدو قرار بگيرد.‌‌مصدوميت شديد باعث شد مسي به‌‌‌مدت دو‌‌‌ماه از کليه فعاليت‌هاي ورزشي دور بماند. به‌‌‌خاطر اين مصدوميت حضور وي در جام جهاني 2006 در هاله‌اي از ابهام فرو‌‌رفت. با اين وجود نام ليونل مسي را به عنوان بازيکن تيم‌‌‌ملي آرژانتين براي حضور در جام جهاني تحويل مقامات برگزاري مسابقات دادند. ‌‌مسي پس از روماريو (فصل 93-94) اولين بازيکن بارسلونا بود که توانست در معروف‌ترين دربي اسپانيا هت تريک کند.



در اين فصل مسي گلي به ثمر رساند که همگان دوباره وي را با مارادونا مقايسه کردند. جانشين همانند مارادونا در بازي با انگلستان توپ را دريافت کرد، 62 متر با توپ حرکت کرده 6 نفر از بازيکنان حــريــف را پـشــت ســر گــذاشــت و دروازه خـتافه را گـشود.‌ ‌‌تمام‌‌‌کارشناسان ورزشي جهان اين گل را مشابه گل قرن مارادونا دانسته و پس از اين گل، مطبوعات اسپانيا به وي لقب "مسيدونا" دادند.‌‌ليونل مسي در فصل 2007-2008 توانست در يک هفته 5 گل به ثمر برساند تا تيم بارسا به صدر جدول رده‌بندي صعود کرده و خودش نيز يک شروع رويايي را تجربه کند. فرانتس بکن بائر و يوهان کرايف ستارگان سابق جهان فوتبال، از لئو به عنوان بهترين بازيکن جهان نام برده‌اند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظر شما ایران در جام جهانی از گروه خود بالا میرود؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 25
  • بازدید کلی : 317
  • کدهای اختصاصی

    پیچک

    کد نمایش آی پی

    
  • انجمن


  • ساعت فلش

    
  • انجمن
  • ابزار جدول لیگ فوتبال
  • 
  • انجمن